English / Hebrew

שנה חדשה, אני חדשה

שנת 2016 הייתה שנה מלאת שינויים והרפתקאות: עברתי דירה, עשיתי פסיכומטרי, נרשמתי ללמודים באוניברסיטה, הצגתי בתערוכת אמנות, אחותי הקטנה התגייסה, סיימתי מערכת יחסים שנמשכה שנה, הכרתי חברים חדשים, וחדשתי חברויות ותיקות. ואחרי שנה שכזו איך אפשר שלא לצאת עם תובנות והשקפות חדשות, אז הנה כמה לקחים ומסקנות משנת 2016 אותן אני לוקחת איתי לשנת 2017.
מצרפת לכאן שיר להקשבה בזמן הקריאה, מקווה שתהנו.

new year new me שנה חדשה אני חדשה ספיר אשכנזי סאפסטייל Sapir Ashkenazi Sapstyle

הכל עובר:
שום דבר הוא לא סוף העולם, חוץ מסוף העולם כמובן… בין אם את עוברת יום טוב לבין אם יום רע הכל יחלוף והמחר יביא איתו אתגרים חדשים והרפתקאות חדשות. כל רגע של כאב יחלוף, כך גם רגעי השמחה והאושר. לך יש רק את היכולת לברור ביניהם, לבחור להיזכר ולקחת להמשך הדרך לקחים בונים או מזכרות שמחות.

אל תפחדי לעשות:
ברוב המקרים הרווח של עשייה אקטיבית עולה בהרבה על ההפסד. "עדיף לעשות ולטעות מאשר לא לעשות דבר כלל".
כשלא עושים דבר מתחילות לצוץ מחשבות מעגליות וטורדניות של "מה אם?" אותן מחשבות שמחליפות את העשייה מביאות להרגשה רעה ולמחסור באנרגיה.
לכן, במקום לחפש סיבות לא לעשות קחי יוזמה ותפעלי, אל תתני לאף אחד (גם לא לעצמך) להפחיד אותך.
האדם היחיד שיודע מה טוב בשבילך זו את וגם אם תטעי בדרך זה בסדר, מהטעויות תוכלי לצבור ניסיון, לדעת מה טוב בשבילך, מה הן הגבולות שלך ובסופו של דבר אלו הם דברים חשובים ביותר ללמוד בחיים.

את חזקה יותר מכפי שאת יודעת:
יש בך את היכולת להיות שמחה, לאהוב, להתחבר, ללמוד, להתגבר על קשיים ואת זאת איש לא יוכל לקחת ממך. השנה עברתי לא מעט שינויים ובפעם הראשונה בחיי הבנתי שאני מסוגלת להרבה יותר מכפי שנדמה לי. סיימתי מערכת יחסים שלא התאימה לי יותר, עברתי דירה, התחלתי לימודים באוניברסיטה ולמרות כל החששות שליוו אותי בדרך הצלחתי לעמוד בשינויים השונים, ללמוד המון ואפילו ליהנות מהדרך.

חשיבותם של חברים:
החיים ייקחו אותך לכל מיני מקומות, את תשתני וכך גם האנשים הסובבים אותך. יהיו חברויות שיצמחו יהיו כאלה שידעכו ואפילו יהיו כמה חברויות מן העבר שישובו כאילו הזמן לא חלף ודבר לא השתנה. למרות שסדר העדיפויות משתנה בהתאם למה שקורה בחיים, חשיבותם של חברים נשמרת. הם אלה שיתמכו, יבכו, יצחקו, יחגגו, יקימו ויעזרו. אין להם תחליף, תשמרי עליהם ואל תיקחי אותם כמובן מאליו.

אם אתם עדיין לא יודעים מה ללבוש לחגיגות השנה החדשה לחצו כאן. כדי לקבל השראה.
עכשיו אני רוצה לשמוע מכם מהם הלקחים והמסקנות שאתם למדתם משנת 2016 ומה אתם מאחלים לשנה הקרובה?
אם אתם רוצים לדעת מי הם האנשים שעשו לי את שנת 2014 לחצו כאן.
כמו תמיד אשמח לשמוע ממך על הכל!

-Sapir-