2020 Goals Round-Up

שנת 2020 החלה ברגל ימין התחלתי לעבוד על עיצוב של הפקת תאטרון “למוטב בלבד”, סיימתי את תואר ראשון ולקראת סיום תואר שני, טסתי לניו יורק עם החבר שלי ולמרות ששמענו על מחלה בשם קורונה לא חששנו יותר מדי. מי היה מאמין ששנה שלמה נהיה סגורים בבית, שעולם התרבות יהיה מושבת ושנעביר חודשים שלמים בלי לראות חברים ולהסתובב בחוץ. כפי שאתם בטח יכולים לתאר לעצמכם השנה לא הייתה קלה, ובטח שלא להגשמת חלומות, השנה הביאה איתה המון משברים, בעיות אמון, סבתא שלי נפטרה, געגוע לצאת, ליצור, לחברים אך בוא בזמן הביאה איתה OCD ברמות גבוהות, חרדה מלראות חברים, צורך בסדר יום, ועוד… בסוף חודש אוקטובר 2019 כתבתי רשימת מטרות לשנה הקרובה. רשימה אחת הכילה קבוצה של הרגלים, דברים שאני רוצה לקיים כחלק מאורח החיים שלי ואין דרך לסמן עליהם ✔. והרשימה השנייה היא של אירועים חד פעמיים או כמותיים שניתן לסמן כשבצעו. בכנות מלאה אני חייבת להודות שרק עכשיו (בחודש אפריל של 2021) יש לי את הכוחות להתמודד ולהתבונן לאחור על השנה שעברה. זו הייתה שנה קשה ומתישה נפשית ולא  רציתי להתאמת עם ההצלחות, הכישלונות ובכלל לעשות רפלקציה עליה. ובכל זאת עכשיו זה הזמן לחזור אליה ולראות אילו משימות, מטרות והרגלים סיגלתי לעצמי השנה?, מה אנסה להמשיך ולהגשים בשנה הקרובה? ואילו מטרות כבר לא רלוונטיות או מעניינות אותי להגשים בשנת 2021, אז קדימה.

Sapir Ashkenazi goals 2020-2021
Sapir Ashkenazi goals 2020-2021
Sapir Ashkenazi goals 2020-2021
Sapir Ashkenazi goals 2020-2021
Sapir Ashkenazi goals 2020-2021
Sapir Ashkenazi goals 2020-2021
Sapir Ashkenazi goals 2020-2021

GOALS:

  1- ללכת לפלנטריום-  זה משהו שלא הספקתי לעשות בשנת 2020. יש לי זיכרון שלי בתור ילדה שוכבת או אולי יושבת בכיסאות שניתן להישען איתם ולבהות בתקרה הכיפתית. זו הייתה חוויה קסומה שקרתה במוזאון או אולי ב-IMAX ונורא רציתי לחוות אותה שוב. בכנות זה משהו שפחות דחוף לי לעשות ואם זה יצא לפועל ב-2021 מה טוב, אבל אם לא זה לא נורא. שנת 2020 גרמה לי להבין מה חשוב לי ודחוף לי לחוות ומה היא תוספת נחמדה או נעימה אם היא תתאפשר.

☑  2- לקבל עיסוי מקצועי- שנה שעברה לכבוד יום ההולדת של אחותי (באיחור מכובד של שמונה חודשים BTW) הזמנתי את גלגול לעיסוי מקצועי. נרגענו ונהנינו מהעיסוי כשעה, אחר כך המשכנו לחגוג עם פנקייקים שהזמנו לקחת ואכלנו יחד בבית. זו הייתה חוויה מאוד נחמדה שהפיגה אצלי המון סטרס ובהחלט הייתי רוצה לחוות אותה שוב גם השנה.

☑  3- ללכת לטיול בגשם- טיול בגשם זה משהו שעשיתי כמה וכמה פעמים שנה שעברה, אבל פעם אחת שזכורה לי במיוחד הייתה שהחלטתי ללכת לים ופתאום התחיל גשם מטורף, הגעתי לארומה בנמל כשאני ספוגה ואפילו המעיל שלי היה רטוב ומטפטף. הזמנתי בארומה משקה חם ומתוק והתייבשתי בזמן שהרוח העיפה כיסאות ואפילו שולחנות לכל עברה וגשם ירד בחוזקה על חלונות החנות  בין רגע יום סגרירי הפך ליום סוער ואני נהניתי מזה מאוד, למרות שהתקררתי.

☑  4- לרכוש כישור אמנותי חדש- השנה העברתי לא מעט זמן בבית ובזמן הסגרים ואת הזמן הזה ניצלתי כדי ללמוד כמה וכמה כישורים אמנותיים יותר לעומק. 1) ציור ברקמה- לרקום זה דבר שידעתי מאז שאני מאוד קטנה, אבל השנה זו הפעם הראשונה שרקמתי על ציפה ציור בנוסף לטקסט ואני חייב לומר שממש נהניתי “לצייר ולצבוע” באמצעות חוט ומחט. 2) יצירת קישוטים לעץ חג מולד- נהניתי ליצור פסלונים קטנים ואקראיים מחומרים שמחזרתי לכדי אורנמנטים לעץ חג מולד. 3)

  5- להעלות 12 סרטונים בנושאים שונים ליוטיוב לאורך השנה- שנה שעברה העלתי ליוטיוב סרטון אחד בלבד, לצערי זו הייתה שנה קשה ומצאתי את עצמי חסרת מוטיבציה ליצור. הסרטון היה סיכום של חודש נובמבר (חצי מחודש נובמבר) שנהניתי ליצור ולערוך ואני ממש מצפה ליצור עוד סרטונים גם השנה בינתיים יצרתי לוק בוק אחד לכבוד יום האהבה שממש נהניתי ליצור! אני רק צריכה לקנות מצלמה חדשה לצילומי וידאו כי הקודמת נהרסה לי, ואשמח להמלצות.

☑ 6- ללכת לים ביום גשום- במקרה הרחבתי על זה במטרה מספר 3 (ללכת לטיול בגשם).

☑  7- ללכת לים ביום קיצי- לצערי זה משהו שהספקתי לעשות רק פעם אחת או פעמיים שנה שעברה, אבל זה משהו שנהניתי ממנו בטירוף! השמש הקיצית המלטפת, רוח הים המלוח מרגיע ומצנן, תום ואני זה לצד זו קוראים ספרים ונחים יחד.

  8- לקרוא בשנה חמישה ספרים שלא קשורים ללימודים- בבקשה תספרו לי שאני לא היחידה שעושה את זה. במשך השנה התחלתי לקרוא את “Daisy Jones and the Six” והגעתי לאמצע הספר, התחלתי את “האם אנדרואידים חולמים על כבשים חשמליות?”, את “הזקן והים”, “כשהאביב מתעורר”, ועוד… אבל אף ספר לא סיימתי והתמדתי בו. אני לא מצליחה להבין למה זה בדיוק משהו שאני עושה אבל אני אשמח לשמוע אם זה קרה גם לכם ואיך הקפדתם להתמיד בקריאה של הספר שהתחלתם עד לסיומו.

  9- לעשות מסיבת פיג’מות- לא יצא לי לעשו מסיבת פיג’מות עדיין בגלל האיסור על התקהלות בעקבות הקורונה, למזלי עכשיו כל החברים שלי מחוסנים ואולי בקרוב יתפנה לי זמן ותהיה אפשרות לקיים מסיבת פיג’מות עם חברים.

☑  10- לקבל תואר ראשון- בשנה שעברה ב-16.09.2020 בשעה 13:20 בזמן פגישת הפקה לסרט אימה נזכרתי פתאום שבשעה 19:30 מתרחש טקס הענקת התארים של התואר הראשון שסיימתי. הטקס התקיים דרך זום ומיד כתבתי ולמשפחתי ולתום כי היום הוא היום הגדול, הסברתי ששכחתי מזה לגמרי ושאלתי אם הם יכולים לפנות לזה את הערב והם נענו בשמחה לבקשתי הספונטנית. אני הגעתי בערב אחרי קניות להפקה נוספת כשעה לפני הטקס. גל הפתיעה אותי עם כובע מנייר וגלימה שחורה, תום הגיע עם קאפקייקס מדהימים מראד וולווט ויין לבן ומתוק (כמו שאני אוהבת), ההורים פתחו את הזום על המסך הגדול וכולם צפו בטקס מהטלוויזיה בזמן שאני הייתי על המחשב עם מצלמה פתוחה. הדודים שלי עידו ולימור הפתיעו אותי והתחברו לזום (דבר ששימח אותי נורא) ובסוף הטקס נתנו לי לבחור סרט שנראה כולנו יחד ובחרתי בסרט הארי פוטר הרביעי בזמן שגל הכינה לכולם קוקטיילים. אפשר לומר שחגגנו את הטקס באופן מושלם, נהניתי מהערב הזה נורא ואני חושבת שזו דוגמה לערב שהפכנו בו את הנסיבות (טקס זום, שהודעתי עליו בדקה ה-90) לערב מוצלח של חגיגה משפחית. מקווה שהתואר השני יערך כבר באוניברסיטה עם חלוקים, כובעים ובמה אל מול קהל אורחים ומזמנים.

 11- ללכת לשיר בקריוקי בר- לצערי הרב ולאור המצב שברים לא היו פתוחים כמעט בכלל בשנת 2020, וגם אם כן לא היה נעים להיות בהם כשמגפה מסוכנת משתוללת, לא יצא לי בכלל ללכת לבר קריוקי או לברים בכלל למעשה. אני כן מאוד רוצה ללכת לבר קריוקי, לשיר ולשתות, בעיקר עכשיו אחרי שאני וכל חברי מחוסנים ודברים מתחילים להיפתח אני אשמח לצאת לבלות ולכייף.

☑  12- לראות את הגרסה החדשה שיוצאת לנשים קטנות בקולנוע- תום ואני הלכנו לראות יחד את הסרט בשבוע שהוא יצא בקולנוע, נהניתי מאוד מהסרט אבל אני חייבת להודות שאין תחליף לקסם, לעיצוב, לנוסטלגיה, ולאווירה הכריסמסית שיש לגרסת נשים קטנות משנת 1994 שתמיד תהיה הגרסה החביבה עלי שאני רואה שוב ושוב בחורף כל שנה.

  13- להשתתף במופע של רוקי בסינמטק- הנה דבר אחד שהתחלתי לעשות ולצערי הקורונה קטעה. מאז שהתחלתי לעבוד על מופע הקולנוע של רוקי הבנתי שני דברים: 1- אני מאוד אוהבת להכיר אנשים חדשים וצריכה למצוא דרך לעשות את זה יותר. 2- אני רוצה להעלות את המופע של רוקי באווירה ובסביבה קצת יותר רצינית וליצור הופעה של ממש עם שחקנים, תלבושות, במאי, שירה חייה וריקודים.

  14- לעשות ערב משימות עם חברים מחוץ לבית, שיכלול משימות וחידות- זו משימה שדורשת זמן לתכנן ולבצע ולצערי שוב, בגלל הקורונה וכיום בגלל המצב הביטחוני הרגשתי שאין טעם לתכנן משהו לזמן הקרוב. אבל עכשיו כשהמדינה נפתחה ובתקווה שהמצב הביטחוני ישתפר זה משהו שאני אשמח לתכנן ולהוציא לפועל.

  15- לעלות על הקיר טיפוס הגדול ולסיים אותו- זה (באופן די מפתיע) אחד הדברים שאני הכי מתחרטת שלא עשיתי ב-2020 לפני הקורונה הייתי הולכת לחדר הכושר כשלוש פעמים בשבוע. הייתי רצה, עובדת על חיזוק הגוף, גמישות ואהבתי את זה נורא. ספורט היה מקור לגאווה בשבילי וחלק בלתי נפרד ממני, הוא שימש לי “כתרופה” ועזר לי להתמודד עם כעס, תסכול ועצב, עזר לי לשמור על מצב רוח מרומם, ביטחון עצמי ותחושה חזקה של יכולת ועוצמה. שנה שעברה הייתה השנה הכי פחות ספורטיבית שחוויתי בעשרים וחמש שנות חיי (בהתחשב בעובדה שכבר התחלתי ללכת בשישה וחצי חודשים) ואני עובדת קשה להתגבר על תחושת חוסר החשק שלי כיום להזיז את עצמי ולחזור לעשות פעילות ספורטיבית, ולצערי זה לא כיף או קל כיום כפי שזה היה לפני כן.

☑  16- לעשות סדר בארון הבגדים שלי- אני שמחה לספר שבמשך השנה שעברה וגם השנה הנוכחית עשיתי כמה וכמה סדרים בארון. עברתי על כל ארון הבגדים שלי, זרקתי, תיקנתי, מסרתי, וסידרתי בארון פריטים קטנים כמו גרביים ותחתונים, ופריטים גדלים כמו כל השמלות החצאיות, המכנסיים, סוודרים וכו’… בשלב מסוים הארון שלי היה כל כך מסודר שרק להתבונן בו היה תענוג לעיניים. 

  17- לפרסם מאמר בנושא עיצוב בסרט ארוחת בוקר בטיפאני במגזין עיצוב או קולנוע- זו מטרה שלא הקדשתי לה זמן בכלל ב2020 וחבל, כי זו מטרה שאני עדיין מאוד רוצה להגשים ואעבוד לקראתה בשנה הנוכחית.

  18- ללכת למופע סטאנד אפ- עוד משהו שלא היה אפשרי בגלל הקורונה ואני מקווה לעשות השנה.

  19- ללכת לראות מוזיקה חייה- גם זה משהו שלא היה אפשר לעשות בגלל הקורונה ואני מקווה לעשות השנה או בשנה הבאה אפילו בחו”ל עם להקות בריטיות שאני אוהבת.

☑  20- לנסוע לניו- יורק ולראות שלג יורד בפעם הראשונה עם תום החבר שלי- בתחילת שנת 2020 תום ואני נסענו יחד לניו יורק, ראינו הצגות, טיילנו, עשינו המון כיף ובימים אלה אני עובדת על אלבום תמונות של הטיול. למרות שאחת הסיבות שטסנו לניו יורק ב30.01.2020 הייתה משום שמחקר שעשיתי הראה שזה הזמן שהכי סביר שירד בו שלג בניו יורק לא ירד שם שלג בזמן השהות שלנו, חוץ מרגע אחד די קסום בו תום אני הלכנו במורד הרחוב ובזמן שחצינו מעבר חצייה ראינו פתיתי שלג ספורים שנצצו באורו של פנס הרחוב. תום ואני התלהבנו נורא מהשלג וחשבנו שאולי זה רמז לקראת הימים הבאים אבל לרוע המזל השלג לא הגיע. בסוף חודש פברואר במבשרת ציון יצא לי לראות בפעם הראשונה בחיי שלג נופל וזה היה מראה מדהים! זו הייתה חוויה יפיפיה, מרגשת, מיוחדת וחד פעמית! בלילה תום חזר למבשרת ועשינו טיול בשלג, זרקנו זה על זו כדורי שלג, עשתי מלאך שלג ונהנינו זה מחברת זו ברחובות שכוסו בשלג לבן.

  21- לחגוג את יום הולדתי ה-24 עם חברים- בגלל הקורונה לא יצא לי לחגוג את יום הולדתי ה-24 עם חברים, אבל יום הולדתי ה-25 נחגג באופן מוצלח ביותר. השנה חגגתי עם חברים בסדנת קוקטיילים מדהימה וכיפית, מסעדת טאטי האהובה עלי עם תום, בסופ”ש ביליתי עם חברים בחדר קריוקי, ועם המשפחה יצאנו למסעדת ביתא קפה, נהניתי בטירוף מכל רגע.

  22- ללכת לשיעור ריקוד- זה אחד שמאוד רציתי לעשות ואני חושבת שלא הודתי בכך באופן רציני (אפילו בפני עצמי) אני מאוד מתעניינת ללמוד ריקוד ותנועה, ואני חושבת שגם יש לי את האומץ לנסות השנה סדנאות של ריקוד מסוגים שונים. אם משהו אחד כן למדתי מהשנה האחרונה זה שאם יש משהו אני רוצה להתנסות בו, ללכת על זה, מי יודע מתי יהיה מאוחר מידי או לא אפשרי? 

☑  23- לחגוג יום הולדתי ה-24 עם משפחה- שנה שעברה חגגתי יום הולדת עם המשפחה, הזמנו אוכל מטאטי אחת המסעדות האהובות עלי. לרוע המזל יום ההולדת חל באמצע סגר ולא היה אפשר לצאת לטייל או להתראות עם חברים ועברתי חוויה נוראית שבוע לפני שהשפיע עלי בזמן יום ההולדת והפכה את כל האירוע ללא נעים. למזלי השנה יום הולדתי ה-25 נחגג כמו שצריך. המשפחה יצאה למסעדת ביתא קפה, אכלנו אוכל טעים, קינוחים נהדרים, דיברנו, צחקנו ונהנינו.

☑  24- לבצע עיצוב הפקת תאטרון בלימודים- היום באפריל 2021 זה כבר זיכרון ישן, ההפקה שאני עיצבתי בה תלבושות במסגרת הלימודים הייתה “מלנכוליה” מאת שרה רהול. התחלתי לעבוד בדצמבר 2019 ועלתה בשנת 2020. אני גאה מאוד בתוצאה הסופית שלי למרות שאני חייבת להודות שזו אחת ההפקות שהכי פחות נהניתי לעבוד בהן. התקציב היה אפסי, השיח עם הבמאית היה אלים ולא נעים והיום עם פרספקטיבה של כמה הצגות ועבודות מאחורי, אני שמחה לומר שזה לא תמיד חייב להיות ככה, ושהעבודה יכולה להיעשות בתנעים נעימים ועם שותפים רציניים ומפרגנים.

☑  25- ללכת לסרט לבדי- זה היה יום מרגש ומתוכנן היטב, בחרתי לנסוע בעצמי לסינמה סיטי גלילות וראיתי את הסרט “A Rainy Day in New York” זו הייתה חוויה כיפית ומרגשת. בחרו להציג את הסרט באולם של VIP אז יצא ששילמתי מחיר רגיל ונהניתי מכיסאות מרווחים שנשענים לאחור ומקולה זירו ענק.

  26- לעשות בבית ערב אוכל מקסיקני ולהזמין חברים– אחת המטרות שהצבתי לעצמי ובעקבות הקורונה והמצב הנפשי שלי היה מאוד קשה לעשות ולכן, המטרה הזו לא הושגה בשנת 2020. אבל  ביום שישי ה- 08.01.2021 בחרתי להכין ארוחה כזו למשפחה, וזה הרגיש כמו השיג עצום. ואכן הכנתי ארוחה בסגנון מקסיקני, והנה קישור לכתבה עם תפריט ומתכונים מהיום ההוא.

☑  27- ללכת למוזאון לבדי- בשנת 2020 לפני שהקורונה הפכה לעניין בינלאומי ולמשבר בריאות רציני בישראל הספקתי ללכת למוזאון תל אביב כשעה לפני הסגירה ונהניתי משעה של תרבות בחברת עצמי. בסוף הביקור ניגשו אלי והודיעו לי שהמוזאון נסגר, לו ידעתי שזה יהיה הביקור האחרון שלי לזמן הקרוב כנראה שהייתי מגיעה למוזאון לפני, אבל C’est la vie.

☑  28- לראות לפחות חמש הצגות במשך השנה- זו הייתה משימה די קלה בהתחשב בעובדה שממש לפני שהקורונה התחילה תום ואני נסענו לניו יורק ותמקמנו בברודווי (רק כמעט באופן מילולי). אז הנה רשימה קטנה של הצגות שראיתי בשנה שעברה: “למוטב בלבד” בבימוי רוני מנדלסון ועיצוב תפאורה ותלבושות שלי, “עבדאללה שוורץ” בתיאטרון בית ליסין בימוי: רוני פינקוביץ’, “גברים צריכים לבכות” בימוי: דורי אנגל, “מלנכוליה” בימוי: קרן אדרעי ועיצוב תלבושות שלי, “ברווז הפרא” בימוי: משה פרלשטיין, “כל נדרי” מאת יהושע סובול ובבימויו, “מתאבל ללא קיץ”, “אוייבים” בימוי: שרון שטרק, הצגה של מאיה

☑  29- לקנות דומיין לאתר– היי שלום! זה משהו שעשיתי ואני מאוד גאה בו. קניתי אתר SapStyle  שזה חלום שלי מאז שאני זוכרת את עצמי, ואני משתדלת לעדכן אותו על בסיס קבוע, הוא מקור גדול לגאווה בשבילי.

  30- ללכת למוזאון הטבע בתל אביב- בגלל הקורונה, ובגלל שרוב השנה מוזאונים היו סגורים לא יצא לי ללכת למוזאון הטבע ב-2020 אבל זה משהו שאני רוצה ומתכוונת לעשות השנה.

☑  31- לחגוג את יום הולדת ה- 24 שלי עם תום החבר שלי- אני לא רוצה להרחיב יותר מידי על האירוע מכיוון שמהמון סיבות זה לא היה היום הולדת הכי מוצלח שלי אבל זה עבר ו”נחגג”. יום הולדתי ה-25 נחגג באופן הרבה יותר מוצלח. כפי שאמרתי בסעיף 21 השנה חגגתי עם תום ומשפחתי בביתא קפה, תום לקח אותי למסעדת טאטי האהובה עלי, ובסופ”ש ביליתי עם תום וחברים בחדר קריוקי, ונהניתי בטירוף מכל רגע.

☑  32- לנהוג פעם ראשונה לבד- כפי שסיפרתי בסעיף 25 בחרתי שהפעם הראשונה בה אני נוהגת לבדי תהיה לסינמה סיטי לצפות בסרט “A Rainy Day in New York” מאוד מהסרט ומהעצמאות שחשתי. לפני הנסיעה התאמנתי על הדרך לסינמה סיטי גלילות פעמיים עם הליווי של אבא שלי ברכב. אחר כך כשתום התחיל לעבוד בשכונה שלי בחורף של 2021, החלטתי להתגבר על הפחד ולנהוג לבד למקום עבודתו ולאסוף אותו מידי יום. אני מאוד גאה בהשיג הזה ואני מרגישה בעקבותיו הרבה יותר ביטחון לנהוג לבד. 

☑  33- לפתוח עוסק פטור- זה משהו שלא ידעתי איך עושים ומאיפה להתחיל, ואני עוד לומדת על איך להתנהל ולפעול בתור עצמאית ואני אשמח לכתוב כתבה שלמה על התהליך והכללים של עוסק פטור כולל הגשת דוחות שנתיים ועוד… אני בהחלט עוד לומדת בעצמי אבל אני גאה לומר שזה משהו שעשיתי בעצמי, בלי המון הכוונה ועזרה.

☑  34- לרכב על קורקינט חשמלי- בסוף שנת 2020 בזמן סגר אמרתי לתום שאני רוצה להגשים עוד מטרה שקל יחסית להגשים. יום אחד באמצע הלילה יצאנו יחד להרפתקה לילית ורכבנו יחד ברחובות השקטים של רמת אביב על קורקינט (על שבילי אופניים לאט ובזהירות) בהמשך הגענו לחניון ושם נסעתי לבדי מול תום על הקורקינט במהירות הכי גבוהה שהוא מגיע אליה ונהניתי מאוד מכל רגע. 

HABITS:

  1- לקיים דייט פעמיים בחודש- הכוונה היא למשהו מתוכנן בחוץ או בבית שכולל פעילות ומחשבה- נמהבב 

  2- לישון בלי טלפון בחדר: כהרגל אני בוחרת לא להטעין את הטלפון בחדר השינה, לא לצפות בסרטונים בו במיטה או להשתמש בו כשעון מעורר- לצערי הרב! זו מטרה שאני יכולה לומר שחד משמעית נכשלתי בה. לפני שהתחלתי לצאת עם תום זו לא הייתה בעיה בשבילי. הטענתי את הטלפון מחוץ לחדר ולא הייתי איתו לפחות שעה לפני השינה. משהו בעובדה שתום כן עם הטלפון בחדר, ובתקופה האחרונה של הקורונה חיזק אצלי את התלות בטלפון והוא מתפקד ממש כמו שמיכה של תינוק, הוא מנחם אותי ומרגיע אותי מעצם הנוכחות שלו. וזה הרגל שאני יודעת בוודאות שארצה לעבוד עליו, ולהתחייב אליו בעתיד הקרוב. 

☑  3- לנהוג למקומות בעצמי ולבד- כפי שסיפרתי בסעיף 32 (קודם) יצא לי לנהוג בעצמי למקומות ואפילו לבד (בלי ליווי) כמה וכמה פעמים ואני מרגישה הרבה יותר נוח בנהיגה ובחנייה.

☑  4- לפנות זמן לתפירה- אני שמחה לספר לכם שלפנות זמן לפתירה זה משהו שדווקא עשיתי לא מעט ממנו בשנת 2020. תפרתי כריות, תיקנתי ושחזרתי בגדים, תפרתי מסכות, תיקים. נכשלתי ועשיתי לא מעט שטויות אבל מכל שטות למדתי המון!!! ונהניתי מזה מאוד! תפרתי לא מעט בשנה הנוכחית ואין ספק שזה משהו שאני אמשיך לעשות משנה הבאה.

  5- לשמור על חדר מסודר- לסדר מיטה בבוקר, לדאוג שאין בגדים מפוזרים או שולחן עבודה בלתי שמיש- זה לצערי ממש לא קרה, לא שנה שעברה ולא השנה. תום ואני גרים יחד בחדר שלי, ומאז שהתחלנו לגור יחד החדר הקטן שלי הפך לחדר הקטן שלנו, כלומר יותר חפצים, פחות מקום ויותר בלגן. בנוסף לזה השנה זו הייתה מבלבלת מלאה באי וודאות ואתגרים. וככל שהראש שלי יותר עסוק וטרוד, וככל שאני יותר אבודה החדר שלי נראה יותר מבולגן ואבוד גם הוא. בימים אלה אני משתדלת לעבוד על החדר ולהפוך אותו למקום נקי, מסודר, נעים לעבודה ומעורר השראה.

  6- לעשות תערוכה משותפת עם חברים: לבחור נושא, מקום, אמנים וליצור יחד תערוכה משותפת- זה דווקא סיפור מצחיק, בתחילת הקורונה יזמו חבורה של אמנים צעירים לעשות תערוכה קבוצתית בבית של אחד מהם, אני נכנסתי לקבוצה הזו דרך חבר טוב (גל אייזיק) ודברים התחילו להתגבש בשלב שעוד לא הבנו את כובד הקורונה ואת המכה שתבוא על אמנים בשנה הבאה. לצערי רובנו עבדו על עבודות שמעולם לא הוצגו. אז אני מקווה ליזום בעצמי תערוכה קבוצתית בהמשך עם חברים ועם מוטיב מרכזי, ואני אהיה מאוד מאוד גאה בעצמי אם זה משהו שאצליח להוציא לפועל.

☑  7- להצטלם עם צלמים מעניינים בשיתופי פעולה- אני שמחה לומר שכן יצא לי להצטלם לא מעט בתקופת הקורונה. 

☑  8- ללמוד לבשל ולאכול בריא/איכותי יותר- השנה 2021 פיניתי יותר זמן לבישול, למדתי להכין קארי, ירקות מוקפצים, אורז, פסטות וכו’… אני חייבת להודות שלאכול בריא היה ועדיין אתגר בשבילי משום שיש משהו מנחם מאוד ובשנה שבה לא היו מסעדות ובתי קפה בניתי בתוכי געגוע ענק ל”לצאת” ולבילוי של לשבת במסעדה, דבר שמתבטא בהרגלי האכילה שלי היום.
אבל אני עושה עכשיו החלטה מודעת היום להשתדל להכין לעצמי אוכל בריא ומזין להמשך השבוע.

☑  9- לצפות בסרט שטרם ראיתי פעמיים בחודש- אני חושבת שבמשימה הזו בהחלט עמדתי במשך השנה, הקדשתי זמן לצפות בסרטים עם המשפחה שלי וגם עם המשפחה של תום וצפיתי בהמון סרטים. והיום (יוני) כשבתי הקולנוע נפתחו ראיתי את “הדירה” (“The Apartment”) בסינמטק תל אביב, ובבתי קולנוע גדולים ראיתי את “ארץ הנוודים”, “וונדר וומן 1984”, “קרואלה” ואני ללא ספק אראה עוד סרטים בקולנוע, כי ה-ת-ג-ע-ג-ע-ת-י!

☑  10- לפנות זמן לציור ולרישום- זה משהו שבמשך תקופת הסגרים והקורונה השנה דווקא עשיתי לא מעט בעיקר עם ציור באקריליק ובגואש אך לצערי השקעתי פחות זמן ברישום עם עפרונות או בעט.

  11- ללמוד להסתדר עם הגוף שלי ולאהוב: ללמוד לסלוח לגוף ברגעים של חולשה, לאהוב אותו בעת פציעה או מחלה, לקבל את מה שהוא מסוגל לתת לי, לשמור עליו ולהתייחס אליו בכבוד הראוי לו- זה משהו שמאוד השתדלתי לעשות השנה ואני חושבת שלמדתי להיות הרבה יותר סלחנית לעצמי, לגוף שלי ולתקופה הקשה שהוא עבר, הצלחתי לתת לו אהבה על ידי לנסות לבשל יותר, לחזור לחדר כושר, מקלחות, איפור ועל ידי ללכת לעשות לק ג’ל. אני חושבת שבמשך שנת 2020 עברתי תקופה קשה יותר בכל הנוגע לאכילה בריאה ופעילות גופנית, משהו שאני חוזרת לזה בימים אלו. 

  12- להכין כל ערב את הבגדים ליום של מחר- גכד

☑  13- לבזבז פחות זמן על חרדה ויותר זמן בעשייה– לשים לב לרגעים של חרדה ולבחור לא לתת לה לשתק אותי, להמשיך למרות הקיום שלה.

☑  14- ללכת ביתר אומץ על דברים שאני רוצה לעשות ופחות לתת לפחד לעצור אותי- לקחת צ’אנסים בלי לדפוק חשבון ממה אנשים יחשבו, לא לפחד מכישלון או מאכזבה.

  15- לכתוב שלוש כתבות כל חודש- לעדכן את האתר באופן קבוע. 

  16- להעלות תמונות לאינסטגרם פעמיים בשבוע- תיעוד של חוויות שונות כדי ליצור אלבום אינטרנטי של רגעים מהשנה. 

  17- ללכת לחדר כושר פעמיים- שלוש בשבוע.

  18- לפנות זמן לחברות- להכיר חברים חדשים ולהשקיע בחברים קיימים.

☑  19- לאכול ארוחות ערב יחד עם המשפחה.

☑  20- ללכת לשיעורי משחק.

☑  21- ללמוד איטלקית.

☑  22- לשמוע ולהכיר יותר מוזיקה- להקות, אמנים ואלבומים.

  23- להנות מהלימודים ומחוויית האוניברסיטה, בכל אספקט שאפשר.

  24- לשתות שני ליטר מים ביום.

  25- להסתובב יותר באזורים שאני לא מכירה ולגלות מקומות- לנווט בלי הטלפון.

☑  26- לחגוג אירועים קטנים ומרגשים שלי ושל חברים.

  27- להסתובב עם מצלמה ולצלם הרבה תמונות של חוויות שונות במשך השנה- בהמשך למסגר תמונות ולעשות אלבום.

  28- להשקיע בלבוש יפה כהרגל- שיהיה לי כייף עם עצמי גם אם אני הולכת סתם לסופר.

  29-להיות פעילה חברתית- למצוא פעילות התנדבותית אחת קבועה.

  30- להישאר במערכות יחסים עם אנשים שעושים לי טוב ולעזוב מערכות יחסים עם אנשים שלא.

עכשיו אני רוצה לשמוע מכם, מה המטרות שלכם לשנה החדשה? האם גם אתם כותבים רשימה מדי שנה? ואם כן אני אשמח לשמוע מכם אילו מטרות עוברות מרשימה לרשימה כל שנה.
אני אשמח לשמוע מכם על הכל, אז תכתבו לי באינסטה או בעמוד שלי בפייס!

 -Sapir-